Týka sa to prevažne používateľov blokovačov reklám.

Videoplatforma sa nedávno odhodlala k pomerne kontroverznému kroku a návštevníkom, u ktorých detegoval blokovač reklám, umelo spomaľuje celú webstránku. Jediným oficiálnym spôsobom ako tento umelý problém odstrániť je vypnutie spomínaných blokovačov reklám alebo si zaplatiť predplatné YouTube Premium. Cieľ spoločnosti je jasný, reklamy, hlavne tie pred videami, sú lukratívnym zdrojom príjmov, o ktoré videoportál prichádza a z neplatiacich používateľov tak nemá v podstate žiadny zisk. YouTube sa takto snaží získať čo najviac platiacich divákov, otázne je či suma ktorú za to pýta nie je v niektorých prípadoch, najmä v rozvojových krajinách, privysoká alebo či sa oplatí platiť ju používateľom, ktorí videá pozerajú zriedka. Mnoho ľudí má taktiež morálny problém platiť spoločnosti, ktorej praktiky so zaobchádzaním so súkromím používateľov nielen služby ale kvôli vplyvu prakticky na celom internete, nie sú zrovna najčistejšie.

YouTube začal pri detegovaní blokovačov zobrazovať vyskakovacie okno, ktoré upozorňuje, že používanie podobných nástrojov je v rozpore s podmienkami služby. Keďže žiadna ochrana nie je dokonalá, spoločnosť zaviedla umelé spomaľovanie stránky takýmto používateľov. Táto nová vlastnosť webu zatiaľ nie je rozšírená globálne, čoskoro však „novinka“ prekvapí nejedného používateľa, ktorému dovtedy šiel web bez problémov. Mnoho používateľov na komunitnom portály Reddit si všimlo spomalenie webu, ako oneskorenia až mrznutia, podobne ako v prípade nedostatočnej internetovej konektivity. Po vypnutí blokovačov reklám sa problém sám vyriešil.

V praxi sme si to odskúšali aj my na zariadení, na ktorom bol nainštalovaní blokovač reklám. Spomalenie webu či zobrazovanie reklám sme nespozorovali. Známe je že prípady vyskakovacieho okna s výzvou vypnúť blokovač reklám sa objavili, hlavne spočiatku, hlavne používateľom blokovača AdBlock, ktorý je zrejme najrozšírenejší a preto sa spoločnosť zamerala hlavne naň. Preto ako riešenie, aspoň zatiaľ, vidíme používať málo rozšírený pokročilý blokovač reklám, treba sa však pripraviť na to, že môže mať buď mizerné podmienky ochrany súkromia alebo proste bude nejakých pár eur stáť. Odporúčame takisto siahnuť po menej známom, ale overenom riešení AdGuard, ktorý funguje v mnohých prípadoch bezchybne.

Zdroj