Čím viac sa blíži dátum predstavenia, tým viac informácii máme k dispozícii.

Najnovšie uniknuté promo fotografie ukazujú elektromobil pýšiaci sa azúrovo modrým exteriérom a zvláštnou kamerou na B-stĺpiku, pravdepodobne na rozpoznávanie tváre. Elegantný sedan sa môže pochváliť batériou s kapacitou 101 kWh pre deklarovaný dojazd 800 km CLTC a dvojmotorovým pohonom s výkonom 495 kW v najvyššej výbave. Xiaomi, firma známa svojimi smartfónmi, vyvíja svoj prvý elektromobil už tri roky a chce ho mať na cestách v prvej polovici roka 2024. „Prišiel som do segmentu výroby automobilov, aby som zvíťazil,“ vyhlásil v nedávnom rozhovore Lei Jun, generálny riaditeľ Xiaomi, a zdôraznil odhodlanie spoločnosti s viac ako 3400 inžiniermi a obrovskými investíciami do výskumu a vývoja vo výške 1,4 miliardy USD. To je odvážne vyhlásenie a aspoň na papieri môže mať SU7 v rukáve niekoľko es.

SU7, ktorý je umiestnený ako cenovo dostupnejší konkurent Porsche Taycan a Tesla Model S, je o niečo dlhší ako Taycan. Bude ponúkať dve možnosti pohonu, RWD s motorom s výkonom 220 kW a AWD s prierazným výkonom 495 kW. Na výber budú aj dve batérie – 73,6 kWh batéria LFP od BYD alebo 101 kWh ternárny balík NMC od CATL. Prvá z nich poskytuje slušný dojazd 668 km CLTC, zatiaľ čo druhá ho zvyšuje na pôsobivých 800 km. Tieto špecifikácie zverejnilo Ministerstvo priemyslu a informačných technológií (MIIT) počas procesu homologizácie spoločnosti Xiaomi na trhu. Model SU7 sa vyrába v továrni BAIC Off-road Vehicle Co. v Pekingu, pričom už prebieha skúšobná výroba a na cesty vyrážajú testovacie vozidlá. Výkonnostné testy na medzinárodnom okruhu Zhejiang začiatkom decembra naznačujú, že spoločnosť to s presadením sa v oblasti elektromobilov myslí vážne. Žiadna oficiálna cena nebola oznámená, špekuluje sa, že cena SU7 bude začínať len na 25000 eur do 39000 eur.

Zdroj