Avatr 11 je konečne oficiálne predstavený, predobjednávky začnú v pondelok.

Cena začína na 51800 dolároch a k dispozícii sú tri verzie vozidla, všetky s dvojmotorovým usporiadaním pohonu AWD. Prvé dodávky sa očakávajú v decembri, pričom najdrahšia verzia sa k zákazníkom dostane začiatkom roka 2023. Avatr bol pôvodne spoločným podnikom spoločností Changan Automobile a Nio a volal sa jednoducho Changan Nio. Od roku 2018, keď bola spoločnosť založená, sa podiel spoločnosti Nio znížil z 50% na necelé 1% prostredníctvom mnohých kôl financovania. Najväčšími akcionármi sú v súčasnosti spoločnosti Huawei a CATL a spoločnosť sa rozhodla zmeniť svoj názov na Avatr na znak odklonu od spoločnosti Nio.

Architektúra, ktorá je základom, sa nazýva CHN a bola vyvinutá spoločne spoločnosťami Changan, Huawei a CATL špeciálne pre túto značku. Výkon pochádza z dvojmotorovej zostavy navrhnutej spoločnosťou Huawei a nazvanej DriveOne. Tento systém pohonu všetkých štyroch kolies sa skladá z predného motora s výkonom 195 kW a zadného motora s výkonom 230 kW s kombinovaným krútiacim momentom 650 Nm. To umožňuje vozidlu zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,98 sekundy. Motory získavajú energiu z ternárnych lítium-iónových batérií CTP (cell-to-pack) dodávaných spoločnosťou CATL.

K dispozícii sú v kapacitách 90 kWh s dojazdom 555 km a 116 kWh s dojazdom 680 km. Napriek tomu by vozidlo malo byť schopné dosiahnuť dojazd 500 km s najväčším balíkom batérií. Batéria je postavená na 750V technológii a ponúka rýchle nabíjanie s pridaním až 200 km dojazdu za 10 minút v ideálnych podmienkach. O rýchlosti nabíjania sú často pochybnosti, čísla uvádzané výrobcami sú dosť často zavádzajúce, takže ich treba brať s rezervou. Avatr 11 je dlhý 4880 mm, široký 1970 mm a vysoký 1601 mm, čo ho radí na vrchol segmentu stredných SUV.

Je o niečo kratší ako Audi e-tron S a len o 30 mm dlhší ako Nio ES6, ktorý je jeho priamym konkurentom v Číne. Vozidlo je prvým vozidlom na trhu, ktoré je vybavené systémom Huawei Inside: komplexným riešením firmy pre inteligentné vozidlá. Spoločnosť uvádza, že na vývoji Avatrans (systému asistovanej jazdy) spolupracoval s Huawei 2000 inžinierov. Umožňuje samostatnú jazdu vo všetkých scenároch vrátane situácie na diaľnici, v meste a pri parkovaní. Systém pozostáva z 34 senzorov s 3 LiDAR a centrálneho počítača, ktorý je zrejme schopný 400 TOPS, vďaka čomu 36 TOPS Tesly vyzerá skôr ako pešiak.

O infotainment sa stará plávajúca 15,6″ centrálna obrazovka, systém je zrejme HarmonyOS od Huawei. Spolujazdec a vodič vpredu majú ďalšie obrazovky priamo pred sebou a jediné fyzické tlačidlá sú na dverách na ovládanie okien a elektrických sedadiel. Cena troch modelov je 51800 USD, potom 54800 USD a nakoniec 60700 USD (podľa verzie, vybavenia). Existuje limitovaná verzia 500 kusov s názvom Avatr 011, ktorá stojí 88850 USD a jedinou farebnou možnosťou tejto verzie je čierna. Spoločnosť Avatr podpísala zmluvu o dlhodobej strategickej spolupráci s firmou BP na vývoj vysokorýchlostnej nabíjacej infraštruktúry pre svoje vozidlá.

Plán je vybudovať 100 rýchlonabíjacích staníc v 19 mestách v Číne do konca roka 2023. Stanice budú schopné nabíjania s výkonom 480 kW rozdeleným medzi dve vozidlá, pričom ponúknu stabilný výkon 240 kW na jedno vozidlo. Tiež plánuje otvoriť svoje zážitkové centrá v 110 mestách po celej Číne, pričom prvých 10 miest je už v prevádzke. Uvidíme však, aké bude mať výrobca celosvetové plány, a či sa auto objaví aj na našich trhoch v Európe a bude konkurovať významným výrobcom elektroáut.

Zdroj