Platforma na zdieľanie videí plánuje vypnúť tlačidlo zdieľania alebo zakázať použiť odkazu na videá, ktoré obmedzí v odporúčaniach.

YouTube hľadá nové spôsoby, ako riešiť problém tzv. „dezinformácií“ na svojej platforme. S cieľom zachytiť nové informácie skôr, ako sa rozšíria, platforma zvažuje rôzne typy označení, ktoré pridá k videu alebo na vrchol výsledkov vyhľadávania pri spravodajských udalostiach. Tieto štítky budú divákov upozorňovať na údajný „nedostatok kvalitných informácií“. Gigant tiež pokračuje v tréningu svojich systémov na nových údajoch využívaním cielenejšej kombinácie klasifikátorov, ako aj informácií od regionálnych analytikov. Aphabet, firma stojca za platformou je presvedčená, že mu to umožní rýchlejšie a presnejšie zachytávať vírusové „dezinformačné naratívy“. Firma tiež uvádza, že spolupracuje s mnohými mimovládnymi organizáciami (agentmi USA, ako ich označuj napríklad v Rusku, či Maďarsku) a pri ktorých nemožno hovoriť o nestrannosti.

Ďalšou výzvou, ktorej platforma čelí, je riešenie zdieľania „hraničného obsahu“ mimo jeho platformy. Ide o videá, ktoré neporušujú zásady na odstránenie, ale ktoré YouTube „nechce odporúčať ľuďom“. Jedným z riešení, ktoré platforma hľadá, je vypnutie možnosti zdieľania a nemožnosť pridať odkazu na takéto videá. Problémom tohto prístupu však je, že obmedzuje slobodu divákov (čo sa už hodne dlhú dobu deje, keďže Alphabet stojaci za platformou YouTube už dlhodobo cenzuruje obsah podobne ako Meta stojaca za Facebookom). Alternatívny prístup, o ktorom sa uvažuje, zahŕňa rozšírenie intersticiálov na hraničné vložené alebo prepojené videá. Intersticiály budú používateľov upozorňovať, že video môže obsahovať „dezinformácie“. YouTube už používa interstitials pre násilný, grafický a vekovo obmedzený obsah. Najväčšia zaujímavosť tzv. „dezinformácií“ (a tiež tzv. „konšpirácií“) je, že sa z nich po čase stane skutočnosť…

Zdroj

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.