YouTube pridáva špeciálnu podporu do svojej predplatenej hudobnej aplikácie.

Streamovacia hudobná služba plánuje pridať podcasty „v blízkej budúcnosti“, povedal vedúci podcastingu Kai Chuk Arielovi Shapirovi na konferencii Hot Pod Summit. Tento prírastok postaví YouTube Music ešte viac proti Spotify, ktorá sa na podcasty a veľké exkluzívne relácie, ako je Joe Rogan pozerá ako na spôsob, ako si udržať používateľov a zvýšiť svoje publikum. „Ak chce niekto sledovať podcast, máme riešenie,“ povedal Chuk. „Ak chce niekto počúvať iba podcast, mali by sme mať skvelý zážitok aj pre neho.“

Služba YouTube Music umožní bezplatné počúvanie podcastov na pozadí s podporou reklám a ponúkne „vylepšené knižničné nástroje“, povedal Chuk. K dispozícii bude aj odznak podcastu, ktorý bude označovať relácie zamerané na audio. YouTube vlani dosiahol 80 miliónov predplatiteľov svojich služieb Music a Premium, z ktorých druhá zahŕňa Music aj YouTube bez reklám. Je to veľké číslo, ale stále je to služba, ktorá je výrazne pod úrovňou služby Spotify, ktorá nedávno dosiahla 200 miliónov platených predplatiteľov, a vlastnej služby YouTube, ktorá má viac ako 2 miliardy používateľov a osvedčila sa ako výkonná platforma na vyhľadávanie podcastov. Spoločnosť v súčasnosti neuvažuje o pridaní exkluzívnych relácií alebo licencovaných originálov.

Chuk a Steve McLendon, vedúci produktový manažér spoločnosti Google pre podcasting, uviedli, že cieľom funkcií YouTube Music pre podcasting je vytvoriť skvelé nástroje pre ľudí, ktorí vytvárajú relácie. „Zameriavame sa na tvorcov, takže pokiaľ to považujú za úspešné a užitočné, je to pre nás úspech,“ povedal Chuk. „Zameriavame sa len na používateľov a ekosystém YouTube a na začlenenie podcastov do tohto systému.“

Zdroj