Plánovaný ročný poplatok bude pre nových používateľov za lajky, príspevky, záložky a odpovede.

Po obmedzenom zavedení v minulom roku sa zdá, že bývalá platforma Twitter (teraz X) zavedie malý ročný poplatok pre nových používateľov. Jediné, čo budú môcť noví neplatiaci používatelia robiť, je sledovať účty a prezerať si stránku. Majiteľ platformy, Elon Musk, potvrdil zavedenie poplatku v odpovedi na účet, ktorý sa k tejto téme vyjadril. Musk uviedol, že malý poplatok za prístup k písaniu nových používateľov je jediný spôsob, ako zastaviť neutíchajúci nápor botov.

Ďalej Musk poznamenal, že súčasné farmy umelej inteligencie a trollov dokážu ľahko prejsť testami „ste bot“. Ďalší používateľ sa namiesto platenia poplatku pýtal na možnosť robiť niečo extrémne výpočtovo náročné, ako je napríklad kryptomena. Musk povedal, že tento plán by bol „oveľa ťažší“, a dodal, že poplatok je určený len pre nových používateľov a po 3 mesiacoch budú môcť používať sieť zadarmo. Správa o predplatnom nie je prekvapením.

V októbri minulého roka platforma zaviedla program „Not a bot“, v rámci ktorého od nových neoverených používateľov na Novom Zélande a Filipínach vyberala 1 dolár ročne za zverejňovanie obsahu, lajkovanie, opätovné pridávanie príspevkov, odpovedanie, pridávanie záložiek a citovanie príspevkov. Akcie „len na čítanie“, ako napríklad možnosť čítať príspevky, sledovať videá a sledovať ostatných, zostávajú bezplatné. Vtedy vzniklo podozrenie, že Musk zavedie poplatok aj na ďalších miestach. Nie je jasné, či Musk plánuje zaviesť predplatné pre používateľov všade, ale zdá sa to pravdepodobné.

Boty boli pre Muska veľkým trápením. Povedal, že problém s botmi bol dôvodom, prečo sa minulý rok pokúsil odstúpiť od kúpy Twitteru (skôr než ju prebral). Tvrdil, že približne 20% alebo viac jeho používateľov by mohlo byť falošných/botov, čo je oveľa viac ako 5%, ktoré tvrdila spoločnosť. Platforma začiatkom tohto mesiaca oznámila kampaň na identifikáciu a elimináciu spamových účtov. Upozornila, že platforma „zostane bezpečná a bez botov“, v dôsledku čoho mnohí používatelia zaznamenajú zmeny v počte svojich sledovateľov.

Musk a X zdôrazňujú, že poplatok je určený výlučne na boj proti botom v službe, ale príjmy spoločnosti z reklamy klesli zo 4,46 miliardy dolárov v roku 2021, teda rok pred Muskovým nástupom, na necelé 3 miliardy dolárov v roku 2023. Spoločnosť sa tiež snaží, aby sa viac ľudí zaregistrovalo ako používatelia Premium a Premium+. Najnovšou výhodou predplatného Premium za 8 dolárov mesačne je prístup k chatbotu Grok od xAI, ktorý bol predtým dostupný len na úrovni Premium Plus za 16 dolárov mesačne/ 168 dolárov ročne.

Zdroj