Najlacnejšie predplatné bez reklám sa zvyšuje na 14 dolárov.

Predplatné Disney+ bude mať zvýšenú cenu, oznámila spoločnosť po svojom webovom vysielaní za 3. fiškálny štvrťrok. Nie, nejde o reprízu z minulého roka, americký zábavný konglomerát skutočne zvyšuje ceny už druhýkrát za posledné dva roky. Zatiaľ sa to dotkne len amerického trhu, pričom od 12. októbra sa zvýšia úrovne bez reklám. Medzitým sa možnosť s podporou reklám rozšíri za hranice Spojených štátov a od 1. novembra sa dostane do Kanady a na vybrané trhy v Európe. Disney verí, že jej obsah môže konkurovať Netflixu, lídrovi v oblasti streamovania. Pri minuloročnom zvýšení ceny došlo k minimálnemu počtu zrušených odberov, čo spoločnosť prinútilo k ďalšiemu zvýšeniu ceny, uviedol Bob Iger v hovore k štvrťročným výsledkom hospodárenia. Dôvodom, prečo zostali úrovne podporované reklamou nedotknuté, je, že Disney nabáda používateľov, aby si vybrali práve tie. Iger tvrdil, že „reklamné prostredie pre streamovanie je zdravšie ako televízia“.

Celková základňa predplatiteľov sa v poslednom štvrťroku znížila zo 46,3 milióna na 46,0 milióna, ale od zavedenia reklamnej úrovne prešlo na túto úroveň 3,3 milióna predplatiteľov; tvorili 40% všetkých nových predplatiteľov Disney+ v Severnej Amerike. Streamovacia divízia zaznamenala vo svojom fiškálnom štvrťroku stratu 512 miliónov USD. Iger hovoril aj o otázke zdieľania hesiel, stratégii, ktorá pomohla Netflixu získať milióny nových predplatiteľov. Bude sa riešiť v budúcom kalendárnom roku a výkonný tím sa na tento krok pozerá ako na strategickú príležitosť, ktorá má pomôcť rastu podniku. Hoci firma zaznamenala nižšie príjmy, ako sa očakávalo (22,3 mld. USD), príjmy zo zábavných parkov poskočili o 13%, najmä po tom, čo bol po dlhých uzávierkach súvisiacich s COVID-19 konečne naplno otvorený rezort Shanghai Disney. Generálny riaditeľ prezradil, že je „osobne odhodlaný“ nájsť riešenie prebiehajúceho štrajku scenáristov a hercov v Hollywoode, ktorý ovplyvňuje podnikanie spoločnosti.

Zdroj