Svet technológií sa pripravuje na ťažké obdobie poklesu tržieb.

Mnohé firmy vďaka tomu rušia pracovné miesta v rámci úsporných opatrení. Twitter, materská spoločnosť Facebooku Meta, Amazon, Google a Microsoft oznámili prepúšťanie a teraz podobné oznámenia vydali aj spoločnosti Disney a Yahoo. Generálny riaditeľ Disney Robert Iger prezradil, že v rámci „významnej transformácie“ bude prepustených 7-tisíc ľudí, zatiaľ čo Yahoo zníži počet zamestnancov o 20%, čo predstavuje približne 1700 ľudí – z nich 1000 sa rozlúči už na budúci týždeň. Disney zamestnáva 220-tisíc ľudí, z toho 166-tisíc v Spojených štátoch a 54-tisíc na medzinárodnej úrovni.

Iger prezradil, že preskúmal „každý aspekt streamovacieho biznisu“ a bude pracovať na „agresívnej kuratele všeobecného zábavného obsahu“ vrátane prehodnotenia lokálneho a globálneho obsahu vo všeobecnosti. Finančné správy odhalili, že solídny rast zábavných parkov dokázal vykompenzovať vlažný výkon v oblasti streamovania videí pre zábavnú spoločnosť. Keď už hovoríme o Yahoo, takmer polovica pracovných miest sa bude rušiť v nerentabilnej obchodnej jednotke pre reklamné technológie. Táto divízia nesplnila očakávania, potvrdila spoločnosť CBS. Tento krok „zjednoduší a posilní reklamný biznis z dlhodobého hľadiska a zároveň umožní Yahoo poskytovať lepšiu hodnotu zákazníkom a partnerom“, dodáva sa vo vyhlásení.

Zdroj