Až blízka budúcnosť ukáže, či takúto realitu (neobmedzene dlhý čas letu dronu) môžeme očakávať.

Výdrž batérie by pre drony nebola problémom, keby sa mohli podľa potreby dobíjať na elektrickom vedení. Presne to teraz dokáže nový experimentálny dron, ktorý sa vďaka tomu dokáže udržať vo vzduchu takmer neobmedzene dlho. Technológiu nabíjania, ktorú vyvinuli vedci z Univerzity južného Dánska, by mohli využívať drony vykonávajúce najrôznejšie úlohy. Predpokladá sa však, že ju budú využívať predovšetkým autonómne drony vykonávajúce kontroly elektrického vedenia.

Koniec koncov, tieto už budú neustále v dosahu vedení. Viet Duong Hoang a jeho kolegovia začali s komerčným rámom dronu Tarot 650 Sport z uhlíkových vlákien, potom pridali elektrický pohonný systém, lítiovo-polymérovú batériu s kapacitou 7000 mAh a elektronické komponenty. Dôležité je aj to, že na vrch dronu nainštalovali pasívne ovládaný chytač napájacieho vedenia. Toto zariadenie sa nachádza v káblovom vedení pozostávajúcom z dvoch široko rozmiestnených ramien naklonených dovnútra. Keď palubný softvér dronu zistí, že sa mu vybíja batéria, lietadlo pomocou kamery a radaru vyhľadá najbližšie elektrické vedenie. Lietadlo potom letí priamo k tomuto vedeniu zospodu.

Po dosiahnutí elektrického vedenia nasmeruje káblové vedenie dronu do uchopovača. Indukčná nabíjačka umiestnená na vrchu dronu potom začne čerpať prúd z elektrického vedenia. Po úplnom nabití batérie lietadla sa uchopovač otvorí a dron môže pokračovať v lete ďalej. Pri terénnych testoch vykonaných na elektrickom vedení na dánskom letisku HCA dokázal demonštračný dron s hmotnosťou 4,3 kg pracovať viac ako dve hodiny, pričom medzitým sa jeho batéria dobíjala päťkrát.  Vedci teraz pracujú na zvýšení odolnosti systému a dúfajú, že ho budú testovať na vzdialenejších miestach a v nepriaznivých poveternostných podmienkach.

Zdroj