Spoločnosť Microsoft potvrdila ďalší problém týkajúci sa jej operačného systému Windows 10.

Ten môže ovplyvniť vzhľad pracovnej plochy alebo panela úloh na zariadení so systémom Windows 10. Podľa firmy sa môže stať, že buď na chvíľu zmizne, alebo že zariadenie prestane reagovať. Spoločnosť potvrdzuje, že problém sa týka zariadení so systémom Windows 10 vo verziách 20H2, 21H1, 21H2 a 22H2. Problém už medzitým vyriešila pomocou tzv. funkcie Known Issues Rollback, čo je funkcia aktualizácie, ktorá obnovuje predchádzajúci stav konkrétnej funkcie. Microsoft túto funkciu v poslednom čase hojne využíva. Funkcia Known Issues Rollback je podporovaná len na nespravovaných zariadeniach. U väčšiny používateľov Windows 10 by sa problém s plochou a panelom úloh nemal vôbec vyskytnúť alebo by už mal byť odstránený. Podľa spoločnosti trvá propagácia až 24 hodín. V prípade zariadení spravovaných podnikmi je situácia odlišná. Tie nedostanú príkaz na vrátenie známeho problému automaticky. Správcovia systému musia spätné vrátenie nakonfigurovať pomocou zásad skupiny operačného systému.

Prvý krok si vyžaduje, aby správcovia stiahli údaje o zásadách skupiny. Potom je potrebné tieto údaje nainštalovať do zásad skupiny. Po jej dokončení musia správcovia otvoriť Editor zásad skupiny a navštíviť Konfigurácia počítača -> Šablóny pre správu -> <názov zásad skupiny uvedený nižšie>, aby ju nakonfigurovali. Po nakonfigurovaní sa v zariadení použije funkcia Known Issues Rollback (Spätné vrátenie známych problémov). Systémy Windows 10 a 11 v poslednom čase trápilo niekoľko problémov. Len tento týždeň Microsoft potvrdil problém s priamym prístupom, ktorý vyriešila aj pomocou funkcie Known Issues Rollback. Potvrdili sa aj zlyhania prihlasovania pomocou overovania Kerberos a procesy pripájania k doméne, ktoré môžu zlyhať. Používatelia systému Windows 11 okrem toho môžu mať problémy s výkonom v niektorých hrách a aplikáciách, ktoré spúšťajú na svojich zariadeniach. Spoločnosť na problém s miznúcim panelom úloh a pracovnou plochou reagovala rýchlo, problém potvrdila a opravila v ten istý deň. Na niektorých zariadeniach sa môže stále vyskytovať, najmä ak sú v zariadení zablokované automatické aktualizácie.

Zdroj

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *