Po útoku na indické aerolinky sa hackeri dostali k dátam štyri a pol milióna zákazníkov.

Kybernetický útok na servery štátom vlastnenej spoločnosti Air India skončil únikom dát štyri a pol milióna zákazníkov. Ide o ďalší z incidentov, ktoré v krajine podčiarkujú dôležitosť kybernetickej bezpečnosti – a to najmä v kontexte čínskych aktivít. Air India odhalila únik zákazníckych dát ešte vo februári tohto roka, bližšie informácie však získala až o mesiac neskôr. Teraz spoločnosť informovala o výsledku ďalšieho vyšetrovania. Zatiaľ neznámi hackeri získali prístup k účtom registrovaným medzi augustom 2011 a februárom 2021. Podľa najnovších informácií išlo o osobné údaje ako meno, dátum narodenia, kontaktné údaje či údaje z platobných kariet.

Heslá a verifikačné čísla platobných kariet mali ostať uchránené. Letecké spoločnosti sú pre hackerov lákavým cieľom – ich databázy totiž nesú kvantá osobných a citlivých zákazníckych údajov. V posledných rokoch podobné incidenty zaznamenali aj prepravcovia British Airways či EasyJet. Prvá menovaná spoločnosť za nedostatočné bezpečnostné opatrenia zaplatila bezprecedentnú pokutu 20 miliónov libier. Ako pripomína server Bloomberg, jednou z väčších otázok súčasnej indickej bezpečnostnej politiky je práve kybernetická bezpečnosť.

Už začiatkom roka sa totiž objavili obvinenia, že za narušením fungovania hlavnej burzy cenných papierov a dodávok elektriny v obchodnom centre krajiny, Bombaji, boli čínske aktivity. „India premýšľa nad novou národnou stratégiou na posilnenie kybernetickej bezpečnosti v krajine.“ Indický národný koordinátor kybernetickej bezpečnosti Rajesh Pant sa vyjadril, že hlavným cieľom bude dosiahnutie spoločnej reakcie na útok na národnej úrovni. Zainteresované majú byť ministerstvá vnútra, informačných technológií a obrany a Národné centrum ochrany kritickej informačnej infraštruktúry.

Zdroj