Meta údajne spustí platené predplatné pre Facebook a Instagram bez reklám.

Podľa správy denníka NYT spoločnosť Meta, materská spoločnosť Facebooku a Instagramu, zvažuje spustenie platených verzií predplatného svojich platforiem sociálnych médií, ktoré by používateľom nezobrazovali reklamy. Možnosti bez reklám by boli k dispozícii len v Európskej únii (EÚ) a pravdepodobne ide o reakciu na regulačnú kontrolu a obavy o ochranu súkromia v tomto regióne. Zdroje oboznámené s plánmi firmy uviedli, že používatelia, ktorí si zaplatia predplatné služieb, by v aplikáciách nevideli žiadne reklamy. Platforma bude v EÚ naďalej ponúkať bezplatné verzie aplikácií s reklamami, uviedla. Nie je jasné, koľko by platené verzie aplikácií stáli ani kedy by ich spoločnosť mohla spustiť. Tento krok poukazuje na to, že technologické spoločnosti, ako je Meta, možno budú musieť zmeniť dizajn produktov, aby spĺňali nové nariadenia, najmä v Európe. Zákony ako všeobecné nariadenie EÚ o ochrane údajov (GDPR) a zákon o digitálnych trhoch obmedzujú spôsob, akým môžu spoločnosti používať osobné údaje na reklamu.

Ponuka platenej možnosti bez reklám by mohla Meta pomôcť vyriešiť niektoré regulačné obavy týkajúce sa jej súčasného obchodného modelu, ktorý sa spolieha na analýzu údajov používateľov na účely cielenia reklám. Nie je však isté, koľko používateľov by za predplatné skutočne zaplatilo. Stojí za zmienku, že služba Threads zatiaľ nie je dostupná v EÚ kvôli obavám regulátora o ochranu osobných údajov. Okrem toho firma v júli prijala určité opatrenia, aby zabránila používateľom z EÚ v prístupe k svojej aplikácii prostredníctvom sietí VPN. Gigant sociálnych médií neuviedol, kedy plánuje spustiť aplikáciu Threads v EÚ, ale aplikácia môže byť v regióne dostupná ešte tento rok, najmä s predplatným bez reklám. Meta získava väčšinu svojich príjmov z predaja cielených reklám. Európska únia predstavuje približne 10% reklamných obchodov spoločnosti, čo z nej robí druhý najlukratívnejší región po Severnej Amerike.

Zdroj