Elon Musk, nový generálny riaditeľ spoločnosti Twitter, prezradil svoje plány podniknúť viacero krokov, aby boli sociálne médiá menej závislé od reklám.

Cena služby Twitter Blue, ktorá sa v súčasnosti ponúka za 4,99 dolára mesačne v štyroch krajinách, sa zvýši na 8 dolárov a odteraz bude ponúkať modrú kontrolu popri používateľskom mene platiaceho používateľa. Ide o odpoveď na predchádzajúce tvrdenia, že služba bude stáť 20 USD. V sérii tweetov podnikateľ uviedol, že súčasný systém je „blbosť“ a bude ponúkať overovaciu značku každému, kto každý mesiac zaplatí poplatok. Predplatné bude tiež ponúkať prednosť v odpovediach a zmienkach, čo je jeden zo spôsobov boja proti spamu.

Používatelia tiež budú môcť zverejňovať dlhšie videá a zvuky, ako aj prijímať o polovicu menej reklám. Vydavatelia, ktorí sa rozhodnú spolupracovať s Twitterom, dostanú možnosť obísť paywall. Zaujímavosťou je, že podľa Caseyho Newtona z Platformeru bude funkcia Edit, ktorá je v súčasnosti povolená len pre používateľov Blue, sprístupnená všetkým, a to zadarmo. Kontrola overenia na Twitteri je v súčasnosti dostupná len pre ľudí, ktorí by sa mohli vydávať za osoby, ako sú celebrity, politici a novinári.

Zdroj