Automobilový gigant Tesla zaznamenal významnú zmenu v svojej dlhodobej marketingovej stratégii.

Generálny riaditeľ Elon Musk oznámil v minulom mesiaci strategickú zmenu. Dlhodobo firma neinvestovala do reklamy, ale zvolila si stratégiu investovať do zdokonaľovania svojich produktov, pričom sa spoliehala na to, že o nich budú informácie šíriť samotní majitelia vozidiel. Avšak investori spoločnosti často navrhovali Elonovi Muskovi, že by mohlo byť prospešné investovať do reklamy, ktorá by zdôrazňovala špecifické funkcie a výhody vozidiel Tesla. Na výročnom stretnutí, ktoré sa konalo minulý týždeň, Musk po prvýkrát súhlasil s touto myšlienkou a oznámil, že Tesla „vyskúša trochu reklamy“ a uvidí, aké bude mať toto rozhodnutie dôsledky. Teraz sa ukazuje, že spoločnosť skutočne začala investovať do reklamy.

Používatelia Googlu v USA a Veľkej Británii si začali všímať, že sa pri vyhľadávaní objavujú reklamy spoločnosti. S príchodom väčšieho počtu elektrických vozidiel na trh sa očakáva zvýšenie konkurencie a výrobcovia automobilov pravdepodobne preinvestujú časť svojich rozpočtov na reklamné aktivity, ktoré sú jednými z najväčších v každom odvetví. Tesla síce v minulosti neinvestovala priamo do „reklamy“, no dlhodobo vytvárala rôzne propagačné materiály a marketingové aktivity. Teraz sa však firma rozhodla investovať do platených reklamných priestorov, čo je jej prvý prípad takejto aktivity. Ďalšou etapou budú pravdepodobne televízne reklamy a reklamné bannery. Ako sa bude vyvíjať marketingová stratégia firmy, ukáže až budúcnosť.

Zdroj