MetaAI má byť konkurentom pre ostatné platformy umelej inteligencie.
Spoločnosť na svojom podujatí 2023 Connect oznámila významné rozšírenie možností generatívnej umelej inteligencie v celej rodine svojich aplikácií. Toto rozšírenie AI prichádza v rozhodujúcom okamihu a poskytuje veľmi potrebný impulz, keďže ambície spoločnosti v oblasti metaverse naďalej rastú. Medzi novými ponukami je Meta AI, pokročilý konverzačný asistent dostupný v USA v aplikáciách WhatsApp, Messenger a Instagram. Asistent bude fungovať podobne ako ChatGPT od OpenAI, Claude od Anthropic a ďalšie konverzačné systémy AI. Tieto kroky signalizujú ambície firmy konkurovať lídrom v oblasti umelej inteligencie, ako je OpenAI, keďže generatívna umelá inteligencia sa rozbieha. Meta AI má tri veľké odlišnosti: vďaka novému partnerstvu s vyhľadávačom Bing od Microsoftu dokáže poskytovať webové výsledky v reálnom čase, čo je funkcia ChatGPT, ktorá bola predstavená práve v stredu.
Asistent dokáže tiež natívne generovať fotorealistické obrázky z podnetov pomocou technológie podobnej DALL-E a Midjourney bez toho, aby potreboval ďalšiu aplikáciu. OpenAI v najbližších mesiacoch zavedie do ChatGPT aj natívnu integráciu DALL-E. Najvýznamnejším rozdielom je však to, že firma sprístupňuje túto umelú inteligenciu miliardám svojich používateľov, čo znamená, že môže ísť o prvý kontakt mnohých jednotlivcov s generatívnou umelou inteligenciou. Meta v súčasnosti nevyužíva obsah Instagramu a Facebooku na trénovanie svojho veľkého jazykového modelu. Tiež ale spúšťa na svojich platformách na zasielanie správ nálepky vytvorené AI, ktoré menia text na prispôsobené nálepky. Na Instagram prichádzajú aj nové nástroje na úpravu poháňané umelou inteligenciou vrátane Restyle a Backdrop, ktoré umožňujú používateľom meniť obrázky alebo pozadia na základe opisných pokynov. Spoločnosť okrem toho predstavila viac ako dve desiatky osobností s umelou inteligenciou, ktoré stelesňujú celebrity a influenceri vrátane Snoop Dogga, Paris Hilton a Toma Bradyho.
Meta plánuje časom otvoriť svoje možnosti AI a umožniť podnikom, tvorcom a vývojárom vytvárať vlastné zážitky s AI. Patrí sem aj štúdio AI Studio na generovanie konverzačných agentov. Na rozdiel od abstraktného metaverse môže byť AI integrovaná do každodenných digitálnych skúseností ľudí na WhatsApp a Instagram. Futuristický tlak spoločnosti na virtuálnu realitu sa hemží peniazmi. Segment Meta Reality Labs, ktorý obsahuje jej investície do metaverza, podľa júlovej správy Fortune stratil za posledných 18 mesiacov takmer 21 miliárd dolárov. Stredajšie oznámenia podčiarkujú rozvíjajúcu sa identitu firmy ako technologického giganta riadeného umelou inteligenciou mimo sociálnych médií. Porota však ešte stále nevie, či sa integrácia rodiacej sa generatívnej AI do spotrebiteľských produktov vyplatí tak, ako nadšenci dúfajú.