Canalys zverejnila svoju najnovšiu správu o predaji smartfónov v Číne týkajúcu sa posledného štvrťroka 2022 a celého kalendárneho roka.
Výsledky sú pochmúrne, keďže trh zaznamenal 14% pokles celkových dodávok a prvýkrát od roku 2013 klesol pod 300 miliónov kusov. Počas štvrtého štvrťroka bola spoločnosť Apple s 22% podielom na trhu na prvom mieste, hoci dodávky klesli o 24%. Význam čínskeho trhu je pre výrobcov obrovský, keďže je najväčší na svete: približne 25% všetkých smartfónov na svete sa predáva v ázijskej krajine.
Spoločnosť odhaľuje, že väčšina predajcov sa v roku 2022 potýkala s problémami so zásobami a mala problémy s ich vyprázdňovaním. Čína smeruje k „premiumizácii“ trhu, pričom výrobcovia uvádzajú na trh produkty s „vylepšenými skúsenosťami z ekosystému“. Analytici poukázali na partnerstvo Xiaomi a Leica so smartfónom 13 Pro a Oppo s rozšírením portfólia skladacích zariadení o model Find N2 Flip.
Vivo udržal na prvom mieste za rok, ale teraz ho veľmi tesne nasledujú Honor, Apple a Oppo – všetci štyria výrobcovia majú podobný trhový podiel približne 18%, za nimi nasleduje Xiaomi s 13%. Väčšina spoločností čelila medziročnému poklesu dodávok, s výnimkou Apple s miernym nárastom a Honoru s obrovským 30% skokom, ale táto spoločnosť ešte len robila prvé kroky v roku 2022.
Podľa očakávaní na rok 2023 by dopyt mohol potrebovať 6 až 12 mesiacov, aby sa počet vrátil nad 300 miliónov. Napriek tomu by sa celkové výsledky trhu mali zvýšiť, keďže korona už nie je takým veľkým problémom, očakáva sa stabilizácia dodávateľského reťazca a pravdepodobne sa obnovia obchodné aktivity a dôvera spotrebiteľov.