Podľa zdroja blízkeho firmy Porsche spoločnosť rokuje so Googlom o poskytnutí prístupu k aplikáciám a službám.

Týka sa to vlastného informačno-zábavného systému. To by umožnilo prístup k užitočným aplikáciám, ako sú napríklad Mapy, bez nutnosti pripojiť smartfón k vozidlu. Okrem toho výrobca rokuje aj s ďalšími spoločnosťami, ako sú Apple, Tencent, Alibaba a Baidu, o integrácii ich softvérových produktov. Ide o odvážny krok po tom, ako Porsche ukončilo spoluprácu s oddelením softvérového výskumu Cariad Volkswagenu. Pre Porsche je to tiež obrat o 180 stupňov, keďže generálny riaditeľ predtým vyhlásil, že nebude ponúkať samostatné aplikácie Google vo svojich automobiloch, pretože vyhľadávací gigant vyžaduje prístup k príliš veľkému množstvu údajov používateľov.

Niektorí ďalší výrobcovia automobilov, ako napríklad BMW, sa tiež obávajú Googlu a zdráhajú sa poskytnúť prístup k vlastnému infotainmentu svojich vozidiel. Ak sa to podarí, možno očakávať, že autá značky Porsche budú ponúkať natívne služby Google Assistant, Google Maps a možno aj niektoré ďalšie produkty, čím sa výrazne zvýši natívny používateľský zážitok z jej vozidiel.

Zdroj