Čím menej stlačení, tým viac peňazí z reklamy.

Pre tých, ktorí nemajú Premium alebo blokovač reklám, je ťažké nájsť na YouTube viac tlačidlo „preskočiť reklamy“. Mnohí z nás sa naučili stláčať toto tlačidlo hneď, ako sa objaví, čím sa skracujú drahocenné sekundy z času stráveného čakaním na sledovanie skutočného obsahu. Nedávno YouTube testoval zmeny vzhľadu tohto tlačidla a možno sa čoskoro bude stláčať ťažšie. Hovorca potvrdil, že spoločnosť „testuje aktualizáciu dizajnu tlačidla ‚Preskočiť reklamy‘ na všetkých platformách“. Staré tlačidlo na preskočenie reklám bolo políčko, ktoré sa vynímalo naozaj ľahko. Nové tlačidlo má zaoblené pozadie, odstraňuje veľké písmená v slove „Reklamy“ v „Preskočiť reklamy“, je výrazne menšie a priehľadnejšie. Inými slovami, ťažšie sa naň kliká a viac splýva s okolím.

Hovorca ďalej vysvetlil, že „naším cieľom je poskytnúť konzistentnejší používateľský zážitok v súlade s aktualizovaným vzhľadom, ktorý sme oznámili minulý rok.“ Medzitým sa k situácii vyjadril expert na reklamy Google Thomas Eccel, ktorý uviedol, že ak firma pristúpi k zmene, „ovplyvní to mieru zobrazenia a výdavky na kampane“, pravdepodobne spôsobom, ktorý zvýši príjmy z reklamy. Zmena prichádza v čase, keď platforma testuje niekoľko nových opatrení proti blokovaniu reklamy. Najprv sa v máji objavilo vyskakovacie okno, ktoré používateľov informovalo, že blokovanie reklám nie je povolené. Potom v júni začalo vyskakovacie okno dávať ľuďom tri videá a začiatkom tohto mesiaca začalo obsahovať časovač.

Vizuálne úpravy sú v súlade s inými nedávnymi zmenami, ktoré sme videli od Googlu. V snahe o väčšiu konzistentnosť používateľského rozhrania svojich aplikácií na rôznych platformách firma pridala podobné prvky aj do iných svojich ponúk, napríklad zaoblený vyhľadávací panel v aplikácii Mapy a priehľadný navigačný panel v prehliadači Chrome a aplikácii Počasie. Spoločnosť neuviedla dátum, kedy by sa menšie tlačidlo malo zaviesť pre všetkých používateľov, ale keďže už vydala komentár, je isté, že zmena príde čoskoro.

Zdroj