Služby požičiavania e-kolobežiek sú od septembra v Paríži zakázané.

Traja hlavní prevádzkovatelia (Lime, Dott a Tier) oficiálne stiahli svoje kolobežky z mesta. Požičovne elektrických kolobežiek sú v Paríži už dlhší čas pod paľbou kritiky, keďže čoraz viac občanov sa sťažovalo na problémy týkajúce sa bezpečnosti, jazdy pod vplyvom alkoholu a parkovania. Tieto tri spoločnosti získali prevádzkové licencie ešte v roku 2020, avšak rastúci počet sťažností prinútil miestnu samosprávu konať. Starostka mesta Anne Hidalgová nakoniec vložila rozhodnutie do rúk Parížanov tým, že ich nechala hlasovať o rozhodnutí. Za zákaz sa vyslovilo neuveriteľných 90% hlasujúcich (hoci pri mizernej len 3,16% účasti!). Na základe toho rozhodli, že všetky požičovne e-kolobežiek sa do konca augusta 2023 ukončia.

Podľa nedávnej správy časopisu Forbes bolo na území hlavného mesta Francúzska rozmiestnených celkovo viac ako 15,000 e-kolobežiek a traja hlavní prevádzkovatelia zaujali pri ich odstraňovaní rôzne prístupy. Najrýchlejšie konal Dott, ktorý začal s odstraňovaním už v polovici júla a ukončil prevádzku 21. augusta. Lime nasledovala jej príklad a stiahla všetky svoje skútre v priebehu augusta, zatiaľ čo Tier údajne čakal až do posledných dvoch týždňov, aby maximalizovala čas, ktorý jej v Paríži zostal. Teraz zostáva otázka: čo sa stane so spoločnosťami Dott, Lime a Tier a čo sa stane s 15,000 kolobežkami (z ktorých mnohé boli ešte v dobrom stave), ktoré sa kedysi pohybovali po francúzskom hlavnom meste?

Na začiatok treba povedať, že firmy budú v Paríži naďalej pôsobiť, ale už nebudú ponúkať prenájom e-kolobežiek. Namiesto toho sa zamerajú na požičiavanie e-bicyklov: niečo, čomu je krajina oveľa priaznivejšie naklonená. Koniec koncov, Paríž v posledných rokoch výrazne investoval do cyklistickej infraštruktúry. Pokiaľ ide o elektrické kolobežky, je pravdepodobné, že budú preradené do iných častí Francúzska, kde je zdieľanie e-kolobežiek stále povolené, ako zdôrazňuje článok z francúzskej publikácie Le Repaire des Motards. Samozrejme, možný je aj presun týchto kolobežiek do iných európskych krajín.

Zdroj