Mimoriadna situácia na Slovensku vzhľadom k šíreniu koronavírusu a opatrenia, ktoré k nej patria, majú značný dopad aj na slovenských operátorov, predovšetkým na vyťaženosť ich sietí.
„V poslednom týždni evidujeme značný nárast prevádzky, ktorá sa blíži najexponovanejším obdobiam v roku. Mimoriadna situácia na Slovensku sa premietla do nárastu volaní, ktorých počet stúpol až o 10%,“ hovorí Tereza Molnár, šéfka komunikácie O2 Slovakia. Podľa operátora si ľudia volajú nielen častejšie, ale aj dlhšie, čo je pravdepodobne spôsobené nárastom pracovných hovorov pri práci z domu, ale aj vyšším počtom súkromných hovorov. „Podľa štatistík sa priemerná dĺžka hovoru za posledný týždeň predĺžila zhruba o tretinu a až o štvrtinu narástla aj dátová prevádzka v našej sieti. Podobný trend sme zaznamenali aj pri našom Internete na doma, a to najmä v množstve odosielaných dát a predovšetkým vo večerných hodinách,“ dopĺňa Tereza Molnár.
„Nakoľko mnoho ľudí pracuje z domu, je toto obdobie na správu sietí náročnejšie, keďže sieťová prevádzka je výrazne väčšia ako v inom období a pripomína najvyťaženejšie obdobia v roku. Kapacitu našej siete neustále navyšujeme, aby sa predišlo prípadným problémom v prevádzke, pričom momentálne sme dostatočne pripravení aj pre prípad ďalšieho nárastu objemu dátovej prevádzky,“ uzatvára Molnár. Mobilný operátor počas mimoriadnej situácie na Slovensku v súvislosti s koronavírusom pridal pre zákazníkov benefity ako sú neobmedzené dáta na aplikácie v rámci svojich Smart paušálov, alebo tiež zákazníkom s fakturovaným programom dáva HBO GO do 21. apríla bezplatne.