V stredu začnú spoločnosti AT&T a Verizon používať nové pásmo C v 5G sieťach.

Pásmo použijú v celých Spojených štátoch, čo vyvolalo obavy FAA (Federálneho úradu pre letectvo), ako aj viacerých riaditeľov amerických leteckých spoločností z rušenia, ak bude 5G nasadené príliš blízko letiskových dráh. Dôvodom je potenciálne rušenie frekvenčného spektra pásma C s prístrojmi lietadiel, ktoré sa používajú pri prevádzke za zníženej viditeľnosti. V liste, ktorý získala agentúra Reuters, niekoľko vedúcich predstaviteľov amerických leteckých firiem varuje, že keď sa v stredu spustí 5G v pásme C, mohlo by to potenciálne spôsobiť „chaos“ pre vnútroštátne lety a Američania by mohli uviaznuť v zahraničí. List zorganizovala organizácia Airlines for America. List podpísali vedúci pracovníci American Airlines, Delta, United, Southwest, UPS, Alaska Air, Atlas Air, Jetblue Airways a FedEx a bol adresovaný kľúčovým predstaviteľom súčasnej administratívy.

Letecké spoločnosti žiadajú, aby sa „5G zaviedlo všade v krajine okrem približne 2 míľ (3,2 km) od letiskových dráh“, najmä na letiskách s vysokou premávkou. Predstavitelia pre agentúru Reuters uviedli, že majú obavy, či lietadlá Boeing 777 (ako aj niektoré nákladné lietadlá Boeing) budú môcť pristávať na kľúčových letiskách v USA s novou službou 5G. Keď Verizon a AT&T v januári minulého roka získali väčšinu frekvenčného spektra v pásme C, dohodli sa na rozmiestnení „nárazníkových zón“ okolo 50 letísk, ktoré by mali na šesť mesiacov znížiť riziko rušenia. Služba 5G bude v pásme C spustená do prevádzky od tejto stredy po 30-dňovom odklade, ktorý sa pravdepodobne urobil s cieľom vyhnúť sa rizikám počas najväčšej dovolenkovej aktivity.

Zdroj