Google Glass síce zlyhali, ale spoločnosť sa tohto konceptu nevzdala.

Zdá sa však, že sama nemala veľký úspech pri vývoji nového dizajnu, preto sa obrátila na akvizíciu startupov, aby priniesla nové talenty a technológie. Pred dvoma rokmi získala firmu North, výrobcu okuliarov na rozšírenú realitu, a teraz prevzala značku Raxium, ktorá vyvíja displeje microLED pre aplikácie AR a VR. Cena akvizície nebola oznámená, ale predchádzajúce ocenenia sa údajne pohybovali okolo 1 miliardy USD. MicroLED je podobný OLED v tom, že nepoužíva podsvietenie, ale každý pixel vyžaruje vlastné svetlo. Rozdiel oproti OLED je v použitých materiáloch: microLED sľubuje, že bude jasnejší, energeticky úspornejší a vyrieši problémy s dlhou životnosťou (ako napríklad vypaľovanie). Vyrobiť microLED dostatočne malé na to, aby sa dali nosiť na hlave, však bolo náročné. A musia byť malé, pretože malý svetelný displej musí vyplniť značnú časť zorného poľa.

Raxium tvrdí, že dosiahla pixely s veľkosťou 3,5 µm, čo je oveľa menej ako typický pixel OLED, spoločnosť zatiaľ nevyrobila zariadenie pre masový trh, čo je pravdepodobne lepšie. North má na trhu produkt Focals 1.0, pár okuliarov na rozšírenú realitu za 600 dolárov (pri uvedení na trh stáli 1000 dolárov, ale rýchlo sa ich cena znížila). Po akvizícii Google vypol službu, na ktorej boli okuliare založené, čím sa stali nepoužiteľnými. Každopádne, Google je má konkurenciu: Apple a Meta tiež získavajú startupy, ktoré pracujú v oblasti okuliarov AR. Inteligentné okuliare majú potenciál nahradiť smartfóny ako spôsob, akým väčšina používateľov komunikuje s digitálnym svetom, ale žiadne sa zatiaľ neujali, možno preto, že technológia ešte nie je pripravená.

Zdroj