Od svojho vzniku rast počtu používateľov Facebooku v podstate smeroval nahor.

V stredu však oznámil historicky prvý štvrťročný pokles denných používateľov na celom svete spolu s nižším ako očakávaným rastom reklamy, čo spôsobilo, že jeho akcie klesli o približne 20%. Masívny pokles akcií, ktorý okamžite zlikvidoval trhovú hodnotu približne 200 miliárd dolárov, ukazuje, že zmena firemnej značky Facebooku na Meta nestačí na to, aby odvrátila pozornosť investorov od problémov v jeho hlavnom biznise sociálnych médií. Nielenže rast počtu používateľov na Facebooku, Instagrame a WhatsApp sa v minulom štvrťroku v podstate nezmenil, ale hlavná aplikácia Facebooku stratila 1 milión používateľov denne v Severnej Amerike, kde zarába najviac peňazí prostredníctvom reklamy. Tento pokles viedol k celkovému poklesu denných používateľov Facebooku na celom svete, čo hovorca spoločnosti potvrdil ako prvý postupný pokles v histórii spoločnosti. Otázne je, či za poklesom môže byť aj politická a názorová cenzúra giganta (a blokovanie používateľov, ktorí nie sú „politicky korektní“ či liberálne zmýšľajúci).

Tento pokles na 1,929 mld. denných používateľov z 1,93 mld. v predchádzajúcom štvrťroku je pravdepodobne odrazom čoraz menšieho významu Facebooku pre mladých ľudí. Meta nerozdeľuje počty používateľov Instagramu, ale denní používatelia všetkých jeho aplikácií sa sotva posunuli vyššie na 2,82, pričom oproti tretiemu štvrťroku pribudlo len 10 miliónov používateľov. Meta je stále divoko zisková: len v minulom roku dosiahla zisk takmer 40 miliárd dolárov, prevažne z reklamy. Miliardy však stráca aj na divízii Reality Labs, ktorá je zodpovedná za náhlavnú súpravu Quest VR, softvér VR, pripravované okuliare AR a ďalšie iniciatívy súvisiace s metaverse. Táto divízia vlani stratila 10,2 miliardy dolárov a vykázala tržby vo výške 2,3 miliardy dolárov – táto štatistika zahŕňa predaj headsetu Quest a podiel na nákupe aplikácií VR.

Zdroj