Začiatkom júna Apple predstavil Vision Pro, ku spusteniu predaja zatiaľ neprišlo.

Úplne nový produkt, ktorý prvýkrát po ôsmich rokoch kombinuje možnosti rozšírenej (AR), virtuálnej (VR) a zmiešanej reality (MR). Hoci bol predstavený, do predaja zostáva osem mesiacov, počas ktorých budú vývojári pripravovať potrebný softvér. Veríme, že Vision Pro bude pre spoločnosť motorom rastu na ceste k 10 miliardám dolárov kapitalizácie, a tu je odôvodnenie. Priemerný majiteľ smartfónu so systémom iOS zarába 88,300 dolárov ročne, čo je o 27% viac ako priemerný používateľ zariadenia so systémom Android. Zatiaľ čo Meta výrazne investuje do zlepšovania svojej technológie VR/AR, vývojári Apple chcú sami vytvárať aplikácie pre jej ekosystém.

Odvetvie AR/VR/MR je stále na mŕtvom bode, pretože spoločnosti nedokážu prilákať a udržať používateľov na svojich platformách. Šesť mesiacov po zakúpení zariadenia Quest za 400 dolárov od Mety prestali majitelia toto zariadenie používať. Prvý iPhone stál 499 dolárov a Nokia v tom čase predávala svoje telefóny za 200 až 250 dolárov. Napriek tomu sa Applu podarilo predať 1 milión iPhonov za 74 dní od uvedenia na trh. Vision Pro je zameraný na užšie publikum, ale podľa niektorých názorov analytikov sa v decembri vypredá a cena nikoho nezastaví. Súdiac podľa prvku Pro v názve, korporácia čoskoro predstaví cenovo dostupnejšiu verziu zariadenia, ktorá bude hlavným konkurentom Questu od Mety. Od roku 2007 spoločnosť zvýšila ziskovosť zo 14% na 25%.

Pri dnešných cenách by prvý smartfón Apple stál 700 dolárov a najnovšie modely začínajú na 799 dolárov. Rovnaký výpočet bude platiť aj pre Vision Pro ako produkt s vysokou maržou, na ktorom môže spoločnosť dosiahnuť vynikajúce zisky. Podiel iPadu na príjmoch giganta je menej ako 10% a firma za posledných desať rokov predala približne 550 miliónov týchto zariadení. Ak tento scenár uplatníte na Vision Pro, prinesú spoločnosti v nasledujúcom desaťročí takmer 2 bilióny dolárov. A je ťažké si predstaviť, aké budú jej príjmy, ak sa úspech iPhonu zopakuje. Kúzlo kalifornskej firmy vždy nespočívalo v tom, že ako prvá vytvorila jedinečný produkt, ale v tom, že vzala existujúci produkt a spôsobila v ňom revolúciu. Začína sa éra gadgetov, ktorá nás priblíži k budúcnosti, ktorú predpovedala sci-fi, a s ňou prídu aj nové rekordy v kapitalizácii.