Technológia OpenAI dáva službe Bing nové možnosti v boji pri vyhľadávaní voči Googlu.

Podľa údajov analytickej firmy integrácia technológie OpenAI do vyhľadávača Bing, ktorý vlastní Microsoft, prilákala ľudí k málo používanému vyhľadávaču a pomohla mu lepšie konkurovať lídrovi na trhu (Googlu) v raste návštevnosti stránok. Od 7. februára, keď firma predstavila svoju verziu poháňanú umelou inteligenciou, sa počet návštev stránok vyhľadávača Bing zvýšil o 15,8% v porovnaní s takmer 1-% poklesom vyhľadávača Google, ukázali údaje do 20. marca. Tieto údaje sú prvým znakom náskoku, ktorý výrobca systému Windows získal v rýchlo sa rozvíjajúcich pretekoch o dominanciu v oblasti generatívnej umelej inteligencie vďaka technológii ChatGPT, virálneho chatbota, ktorého mnohí odborníci nazvali „iPhone moment“ umelej inteligencie.

Zdôrazňujú tiež vzácnu príležitosť pre Microsoft presadiť sa na trhu s vyhľadávaním v hodnote viac ako 120 miliárd dolárov, kde je Google už desaťročia dominantným hráčom s podielom viac ako 80%. Gil Luria, analytik D.A. Davidson & Co, uviedol, že očakáva, že Bing v najbližších mesiacoch získa trhový podiel vo vyhľadávaní, najmä ak Google bude naďalej odkladať integráciu generatívnej AI do svojho produktu. Zatiaľ čo Bing AI je väčšine používateľov na celom svete k dispozícii od februára, Google začal verejne sprístupňovať svojho chatbota Barda až v utorok. „Bing má menej ako desatinu trhového podielu Googlu, takže aj keď konvertuje 1% alebo 2% používateľov, bude to pre Bing a Microsoft podstatne prínosné,“ povedal Luria.

Podľa Data.ai, ktorá sa zaoberá výskumom aplikácií, sa po integrácii umelej inteligencie zvýšil počet stiahnutí aplikácií Bing aj na celom svete osemnásobne. Údaje ukázali, že počet stiahnutí aplikácie vyhľadávača Google v rovnakom období klesol o 2%. Napriek tomu niektorí analytici uviedli, že Google, ktorá začiatkom roka 2000 zosadila vtedajšieho lídra Yahoo a stala sa dominantným hráčom vo vyhľadávaní, by mohla prekonať počiatočné neúspechy a udržať si vedúcu pozíciu. „Rebríčkový algoritmus Googlu môže mať konkurenčnú výhodu oproti algoritmom konkurentov,“ povedal Yongjei Jeong, analytik Mirae Asset Securities v Južnej Kórei, s odkazom na to, ako algoritmus Googlu pomohol poraziť vyhľadávač Yahoo.

Zdroj